Ceryan



Waldeck

Avusturya’lı pek saygı değer Klaus Waldeck’ten bahsedeceğim bugün sizlere. Wiki bilgiler vereyim öncelikle, Klaus altı yaşından beri piano çalan bir gençmiş. Sonraları hukuk okumuş mutlu olmamış, kaçmış Londra’ya ve herşey başlamış. Last FM tarz olarak chillout, electronic, trip-hop ve lounge taglarını büyük büyük yazmış Waldeck için. Ben electronic ve lounge kısmına katılıyor ve o kısmını beğeniyorum. Tam tamına 4 albüm çıkarmış Waldeck projesiyle Klaus Waldeck. Bir başka projesi ise Saint Privat, lakin bu yazıyı yazarken bir kaç şarkısını dinledim onları da çok beğenmedim. Klaus Waldeck’in trip hop eserleri her iki grubunda da downtempo olduğu için olsa gerek benim hoşuma gitmedi. Siz dinleyin kendi kararınızı vereceksiniz nihayetinde.

Waldeck olarak çıkardığı albümlere gelecek olursak sırasıyla; Northern Lights(1996) , Balance of the Force(1998)(epey star wars anımsatıcı, ama tamamen alakasız), The Night Garden(2001) ve benim favorim olan Ballroom Stories(2007). Balo müziği diye aratınca tam olarak bu albümdeki şarkı bütünlüğünün arka planındaki ritim ve üflemeli zenginliğinin kaynağı olduğunu farkettim. Albümdeki şarkılardan herhangi birisini radyoda duysanız, sesi açmak istersiniz. Melodiler o kadar akılda kalıcı ki, dinledikçe dilinize pelesenk olacak türden. Ben bu albümü keşfedeli epey zaman oluyor, bu yazıyı yazmak da epey zamandır aklımda, anca bu gün oturabildim başına.

Albüme geri dönecek olursak şarkı listesi şu şekilde

Make My Day
Jerry Weintraub
Memories
Addicted
So Black and Blue
Midsummer Night Blues
Why Did We Fire the Gun?
Dope noir
Get Up… Carmen
Bei Mir Bist Du Schön (dub)
Our Day Will Come

Tek tek şarkı analizi yapmayacağım, sanırım bundan üşendiğim için bunca zamandır yazamıyordum bu yazıyı:) Ama bu albümün en beğendiğim şarkısı Bei Mir Bist Du Schön dub remiksi. Şarkının orjinal hali de güzel lakin bu hali şarkıyı bir başyapıta döndürmüş. Enfes de bir klibi var onu paylaşmadan devam etmeyeyim.


Yorum bırakın